donderdag 24 oktober 2013

Veranderingen

Mijn laatste bericht is van juli. Toen woonde ik nog in mijn flatje, was ik nog bezig met afstuderen en maakte ik nog schoon in het ziekenhuis. Na dit bericht volgenden de veranderingen zich snel op.
Voor de zomer maakte ik mijn scriptie af en deed ik mijn allerlaatste presentatie op school. Mijn studie had ik daarmee afgerond, ik mocht mijn diploma 4 jaar na het begin van mijn studie op komen halen. Een feestelijk einde van een leuke periode genaamd studie. Het zoeken van een baan was voor mij begonnen, ik zag er erg tegenop.
Het geluk kwam drie dagen nadat ik mijn diploma in handen had gekregen (waar de kat van mijn ouders op heeft gespuugd.) een telefoontje van de organisatie waar ik mijn onderzoek heb gedaan.
Joepie! Ze hebben een project. Vanaf midden augustus begon ik aan mijn nieuwe baan, dat tot januari loopt. Ondertussen ben ik ook niet gestopt met het zoeken van een nieuwe woning. Die vindt ik ook in augustus. Ik heb direct mijn baan als schoonmaakster opgezegd en ben ik voor het eerst in jaren weer op zomervakantie geweest. Voor de drukke periode zou beginnen ging ik eerst met vriendlief naar Luxemburg. Wat was dat lekker! Het was een heerlijke week met veel zon en helaas ook wat harde regenbuien.
Na de vakantie stortte ik me op het werk en kwam de verhuisdatum ook steeds dichterbij. Na wat hectische weken waarin de weekenden alleen maar gebruikt werden om te verven, zeulen en klussen mag het huidige resultaat er zijn. Er moet nog een aantal stukken gekocht worden, zoals een mooie eettafellamp en een soort theekastje. Maar het wordt echt mijn paleisje.
Helaas kwamen er twee ongenodigde gasten aan de deur, drie dagen nadat ik erin was getrokken. Ik heb hun gelukkig weg kunnen jagen voordat ze mijn huis binnen waren gedrongen. De dag erna heb ik direct extra sloten op de deur gezet. Door het voorval vind ik het nog moeilijk om in het huis in slaap te komen. Wanneer ik eventjes wakker wordt 's nachts ga ik liggen luisteren of maak ik een rondje door het huis om te checken of alles nog in orde is.

Nu de hectiek van alledag wat voorbij is getrokken heb ik me gestort op knutselen. Ik word daarbij geholpen door mijn ex-onderzoekbegeleidster die mij de beginselen van haken heeft geleerd en mij heeft ondersteund bij het maken van een pannenlap.Het volgende project wordt een poef, die kan ik mooi gebruiken voor mijn nieuwe huisje.

Ik ben benieuwd hoe het lukt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten