vrijdag 19 april 2013

Verantwoorde Stracciatella

Gisteren was ik thuis om te leren en kreeg ik een goede ingeving!
Ik ga yoghurt met vanille en stukjes chocolade maken!

Het lijkt een beetje op stracciatella en het is nog verantwoord in een iets gevorderder stadium van het candida-dieet ook!

Wat heb je nodig?
Biogarde yoghurt stand
Vanille stokje (ze waren met Pasen weer te koop bij de Lidl, misschien liggen ze er nog wel!)
Hele pure chocolade (deze waren ook te koop met Pasen bij de Lidl anders in een andere supermarkt)
Een beetje stevia

Ik heb in een afsluitbaar bakje een half bakje biogarde gedaan, een vanillestokje opengesneden en de merg eruit geschrapt met een mesje. De merg door de biogarde geroerd en de stokje erbij ingedaan. Daarna heb ik er een beetje stevia ingedaan. Ik heb dit mengsel een tijdje in de koelkast laten liggen om de smaak er een beetje in te laten trekken. Het mengsel er weer uithalen en de chocolade (1 blokje was genoeg) raspen.

Van het weekend probeer ik het in de vriezer te doen en met wat grotere stukjes chocolade ertussen. Wie weet is het lekker, daar kom ik op terug!

Het is dus niet aan te raden om biogarde in de vriezer te doen, je krijgt er alleen een ijs-laagje overheen en het is niet heel erg lekker ijs. Wanneer het smelt wordt de gehele massa wat waterig. Dan maar bij de gekoelde stracciatella blijven! Ook lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten