maandag 29 april 2013

Zoete pannenkoek

Om zonder suiker te eten moet je af en toe een beetje creatief zijn.
Een tijd geleden ben ik begonnen met het maken van boekweitpannenkoeken. Boekweit heeft voor mensen die aan het candida-dieet doen het voordeel dat het de bloedsuikerspiegel in balans houdt. Ook is boekweit geen graan en kan het daarom ook gebruikt worden voor mensen met een gluten-allergie. 
Omdat ik nogal van zoete pannenkoeken houd en boekweit niet echt zoet is van zichzelf gebruik ik de volgende ingrediƫnten:

  • Boekweitmeel
  • Ei
  • Sukrin
  • Soyamelk
  • Wijnsteenpoeder
  • Appeldiksap
  • Appelstroop
Ik gebruik geen vaste maten, ik doe het op gevoel. Zorg ervoor dat het papje niet te dik en niet te dun is, gebruik anders een normaal pannenkoekenrecept en doe hier wat sukrin, wijnsteenpoeder en diksap doorheen. 
De wijnsteenpoeder gebruik ik om de pannenkoek lekker dik te maken. Bij het bakken van de pannenkoek zal het voor 'gaatjes' zorgen, hieraan kun je zien dat de pannenkoek klaar is om om te draaien.
Nadat de pannenkoek klaar is, de appelstroop er op smeren en oprollen.
KLAAR!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten