donderdag 14 maart 2013

De vrijdagochtend

De vroege vrijdagochtend in Groningen is het leukste tijdstip om naar je trein te fietsen. Iedereen die de donderdagnacht heeft doorgehaald loopt zwalkend, lachend, zingend, zoenend de straat over. Wanneer je broodnuchter bent kan het best grappig zijn om te zien hoe mensen zich op deze manier kunnen misdragen. Waarschijnlijk hebben ze er vanavond geen tot weinig herinneringen aan. En als ze dat wel hebben zijn ze dan trots of hebben ze dan spijt?
Deze vrijdagochtend was het weer raak. Een zwalkende en zingende jongen over straat, die toen ik voorbij kwam waarschijnlijk bestefte dat er mensen zijn die op dit tijdstip aan de slag moeten. Het gezang ging over naar een verbaasde "Wauw.. Wauw!". Ik ga er vanuit dat deze jongen nu lekker in z'n bed ligt en niet veel herinneringen aan deze ochtend over heeft gehouden. Maar ik heb weer smakelijk in mezelf lopen lachen. Ik ben benieuwd wat ik volgende week weer tegenkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten