zondag 17 maart 2013

Uilen uit de oven

De lekkere luie zondag op de bank. Op een gegeven moment krijg je honger en probeer je je lieve vriendje eten te laten maken. Helaas lukt dat niet altijd (nooit). Maar samen maken we altijd lekkere dingen. Ik kreeg het idee om maar weer eens knakworstjes in bladerdeeg te maken. 
Nadat de bladerdeeg ontdooid was rolde lief de knakworstjes erin. Mijn taak was om er een geklopt eitje erover heen te smeren. Na een paar rolletjes ingesmeerd te hebben kreeg ik door dat hij het op zo'n manier deed dat het op uiltjes leek. Op dat moment kreeg ik het idee om er oogjes op te maken met zonnebloempitjes. Op dat moment leek het nog niet genoeg en sprenkelde ik er nog wat maanzaadjes op om een buikje te creĆ«ren en drukte vriendje er nog pijnboompitjes in om een snaveltje te maken. 
De uiltjes gingen de oven in waardoor ik tijd had om de borden nog een beetje op te leuken. Met mosterd maakte ik takjes en met komkommer en worteltjes een hemel na. We sneden de uiltjes die inmiddels klaar waren doormidden en legden ze op de bordjes. Hieronder staat het resultaat:


De producten die we hebben gebruikt zijn:

Blik kipknakworsten (10stuks)
5 (room)bladerdeeg blaadjes'
1 ei
Zonnebloempitjes (ogen)
Sesamzaadjes, maanzaadjes, lijnzaad (buikje en voorhoofdje)
Pijnboompitjes (snaveltje)
Mosterd, komkommer, wortel (garnering)

Uiljes maak je door 2 worstjes op een hoek te leggen en ze zo in het deeg te rollen. De hoekjes die daardoor open komen te liggen naar het midden buigen, maar niet te strak er op te leggen. De hoekjes een beetje omhoog knijpen waardoor er 'oortjes' ontstaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten