vrijdag 8 maart 2013

Mijn eerste blog


Wat een spannend moment, een eerste stukje voor mijn allereerste blog schrijven. Sinds kort heb ik het in mijn hoofd gekregen om het te gaan doen. Ik vind het spannend om te doen en de vragen: wat moet ik schrijven, wat wil ik kwijt, wat willen mensen lezen, wil ik überhaupt wel dat iemand het leest, spoken door mijn hoofd.
Na een tijdje nagedacht te hebben lijkt het me eigenlijk fantastisch. Vaak ben ik bezig met kleine projecten waarna ik deze weer laat varen en compleet vergeet. Wanneer ik deze projecten kan vereeuwigen op één plek kan ik er op een later moment ook weer aan herinnerd worden. Helaas heb ik op dit moment heel erg weinig tijd om dingen voor mezelf te doen omdat ik vrijwel de hele dag druk ben met werken. Toch wil ik het proberen om deze blog in stand te houden en ik heb er op dit moment heel veel zin in!

Om een blog te maken heb je natuurlijk een onderwerp nodig. Op dat moment ben ik gaan denken waar ik in geïnteresseerd ben, wat doe ik in het leven, wat ik mooi vind en noem maar op. Sinds jongs af aan ben ik al super geïnteresseerd in kleding. In de bibliotheek wilde ik vaak het boek over de geschiedenis van de mode. De wijde, sierlijke kleding met de prachtige figuren vond ik geweldig. Ik tekende ook altijd poppetjes met grote baljurken in verschillende kleuren en motieven. Uren was ik er mee bezig. Het tekenen van poppetjes en de geschiedenis en huidige trends van mode is met vlagen, net zoals eigenlijk met alle projecten, een grote hobby van mij geweest. Maar omdat het met vlagen een hobby is zal ik er nooit een hele blog aan kunnen wijden. Om die reden ben ik verder gaan graven en kwam ik met een ander idee.
Het laatste half jaar ben ik begonnen met een suiker- en gistvrij dieet, de eerste paar maanden heb ik er me streng aan gehouden en nu wordt het al wat afgezwakt. Nog steeds eet ik zuurdesem brood en zeer beperkt suiker, toch ben ik een enorme veelvraat en houd ik ontzettend van zoetigheid. In dat halve jaar ben ik begonnen met het zoeken naar alternatieven voor suiker om hiermee zelf dingen te bakken. Dé oplossingen waren Sukrin en Stevia. Dit zijn beide suikers van plantaardige afkomst die de bloedsuikerspiegel niet verhogen en waar geen koolhydraten of calorieën in zitten. Stevia gebruik ik in poedervorm en Sukrin heeft de vorm van gewone suikerkristallen. Omdat deze stoffen zoeter zijn dan suiker gaat er minder van deze suikers in het mengsel dan gewoon kristalsuiker. Op deze manier krijg je een kleinere consistentie, waardoor wat je wilt bakken ook kleiner wordt. In winkels als Hema en Xenos kun je kleinere bakvormen krijgen waarmee je zelf heerlijke zoete gerechtjes kunt maken. Voor een eenpersoonshuishouden als ik heb is dit eigenlijk ook ideaal. Naast suiker drink ik ook geen koemelk (maar eet ik wel roomboter en biogarde yoghurt) een eet geen varkensvlees en fruit met veel suikers zoals bananen en druiven. Nog steeds kom ik wel eens, mede door mijn fantastische vriendje, op producten waar dit alles niet in zit. Zo hebben we laatst kipknakworsten en zoute stengels gevonden die geen van de bovengenoemde producten bevatte. Ontzettend blij ben ik met zo’n ontdekking! Snel ging ik knakworstjes in bladerdeeg met een beetje sesamzaad erover maken om mee te nemen met één van onze tripjes.
Over deze tripjes en andere dingen die mij bezighouden zal ik waarschijnlijk ook wel over berichtten. We zullen zien wat er van komt!

Voor nu zeg ik: tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten