woensdag 23 april 2014

Houten Placemats DIY

Ik wilde graag leuke placemats voor op mijn nieuwe eettafel, maar kon eigenlijk niks vinden wat geschikt was.
Daarom besloot ik zelf placemats te maken van houten snijplanken van de Ikea. Deze zijn niet duur en je krijgt er direct 2. 1 kleine en een grotere. Op de kleine kun je oefenen wat je op de grote zou willen. Althans.. dat heb ik gedaan.





















Wat heb je nodig?


  • Snijplanken of ander soortig hout bijvoorbeeld van Ikea (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00252106/)
  • Verschillende kleuren lak
  • Goede tape dat er geen lak onder door laat
  • Blanke lak om het af te maken
  • Als je hele gladde snijplanken hebt gekocht kun je ze beter van te voren nog even schuren.
Hieronder hoe ik het gedaan heb:


Na het verven met gekleurde lak is het beste als je ze nog even met blanke lak over verft. Zo blijft de kleur langer mooi en kun je ze zo af en toe ook met een doekje afvegen.

Tot nu toe heb ik er heel veel leuke reacties op gekregen. En ze leven nog steeds!
Het stond ook leuk op de paastafel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten