donderdag 24 april 2014

Liefdesarmband

Voor het 1,5 jaar samen zijn met mijn vriendje heb ik een armband gemaakt met de datum erop dat we elkaar ontmoet hebben. Hij houd van leren sieraden, daarom heb ik dit armbandje voor hem gemaakt.
In eerste instantie wilde ik een hartje maken maar toen ik met het klei in de weer was leek het me toch niet echt mannelijk.
Ik heb er daarom voor gekozen om een hartje te maken van het gaatje waar het ijzeren ringetje doorheen moet.

Tijdens het maken van de armband heb ik geen foto's gemaakt, waardoor ik niet kan laten zien hoe ik het precies gemaakt heb.

Dit heb je in ieder geval nodig:

  • Filo klei (in iedere kleur wenselijk) ik heb ze zachtroze met glitters (per ongeluk)
  • Een leren koord, lang genoeg om meerdere malen om de pols te kunnen
  • Zilveren ringetjes om de boel aan elkaar vast te maken
  • Een sluiting voor sieraden
  • Gereedschap voor sieraden




Maak eerst het gewenste afbeelding met de klei. Zorg ervoor dat de gaatjes aan beide zijden groot genoeg zijn om er iets doorheen te laten komen.
Doe de klei in de oven om het hard te laten worden.

Wanneer het uit de over komt en is afgekoeld kun je de ringetjes door de gaatjes doen. 
Rijg het leren koord door één van de ringetjes en buig het leer terug. Rijg nu twee andere ringetjes om het leren koord heen. Knijp deze vast op de plek waar het leer elkaar raakt. De eerste kant zit nu vast.

Als je weet hoe lang het leren koord moet zijn kun je de armband direct afmaken door de vorige handeling te herhalen voor de andere kant. Vervolgens moet je twee uiteinden knippen en daar de sluiting van het sieraad aan vast te maken.

Je hebt nu een leuke zelfgemaakte armband.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten